UOKiK zaprasza do włączenia się w kampanię "Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!"

Trwa ogólnopolska akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów.
Dotyczy nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności.
Kampanię wsparło już kilkudziesięciu partnerów.

Kampania społeczna UOKiK ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi przy zawieraniu umów związanych z oszczędzaniem. Problem jest poważny ― nawet bardzo ryzykowne inwestycje mogą być przedstawiane jako bezpieczne, np. lokaty, obligacje, nieruchomości czy złoto i diamenty. Dla konsumentów może to oznaczać znaczne straty finansowe bądź nawet całkowitą utratę życiowych oszczędności. Kampania rozpoczęła się w lutym 2019 r.

Uważaj! To Twoje oszczędności

UOKiK udostępnia w związku z tym 30-sekundowy spot przeznaczony do emisji w telewizji i radiu. Ostrzega w nim, że duży i szybki zysk zawsze oznacza duże ryzyko. Przypomina też, aby sprawdzić ofertę, nie spieszyć się z decyzją i nie podpisywać umowy pod presją.

Zachęcamy do włączenia się w akcję media i instytucje. Dzięki temu będzie można ostrzec więcej konsumentów.

Wspólne działania

Do tej pory komunikat można było obejrzeć lub usłyszeć m.in. w telewizji, radiu, środkach komunikacji miejskiej oraz na dworcach centralnych. Było to możliwe dzięki uprzejmości partnerów, którzy zgodzili się na emisję na niekomercyjnych warunkach:

  • w telewizji: NC+ (Canal+ Sport), Telewizja Polska (TVP1, TVP2), Telewizja PULS (TV PULS, PULS 2), TV Trwam, Viacom International Media Networks w Polsce (Comedy Central Polska, Comedy Central Family, Paramont Channel, MTV PL);
  • radio: Polskie Radio Pomorza i Kujaw PIK, Polskie Radio Koszalin, Polskie Radio Lublin, Polskie Radio SA, Polskie Radio Białystok, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Maryja, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio Poznań, Radio Zachód, Radio Nadzieja, RMF FM;
  • na ekranach LCD oraz w Internecie: MPK Kielce, MPK Kraków, MPK Wrocław, MZK Gorzów, MZK Toruń, MZK Zielona Góra, Poczta Polska, Polskie Koleje Państwowe S.A., WPROST.PL, Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

W kampanię włączyły się także samorządy i lokalne media.

 

Źródło: Strona UOKiK