Drukuj

SDK 2019Z okazji „Światowego Dnia Konsumenta” przypadającego na dzień 15 marca, jak co roku Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy aktywnie włączył się w przekazanie wiedzy Konsumentom o przysługującym im prawach.

Pracownicy Inspektoratu zorganizowali dwa wykłady na Uniwersytecie Trzeciego Wieku przy Wyższej Szkole Gospodarki oraz w Klubie Seniora Spółdzielni Mieszkaniowej „Budowlani” działającym przy Domu Kultury „Modraczek”.

W trakcie trzech spotkań pracownicy informowali, czym jest rękojmia i gwarancja. Tłumaczyli również, jaki jest termin na zwrot towarów zakupionych przez Internet lub na pokazach, które organizowane są poza lokalem przedsiębiorstwa i czy zawsze można zakupiony w ten sposób towar zwrócić. Celem spotkań było także uwrażliwienie Konsumentów-Seniorów na manipulacje stosowane w trakcie pokazów.

Ponadto w tym roku zorganizowane zostały spotkania dla najmłodszych. Odwiedziliśmy przedszkolaki z przedszkoli Alf, Borowiki oraz Serduszko, a także uczniów ze Szkół Podstawowych nr 58 i 63 w Bydgoszczy.

Na spotkaniu dzieci dowiedziały się, czy także są konsumentami, jakie towary mogą nabywać samodzielnie najmłodsi, co to jest paragon i do czego służy, czy mają prawo zwrotu zakupionego towaru, kto udziela pomocy poszkodowanym konsumentom. Przy okazji dzieci usłyszały, jakie zadania realizuje Inspekcja Handlowa i co jest przedmiotem działań kontrolnych na rynku handlu i usług, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa zabawek i środków spożywczych. Ponadto dzieci otrzymały poradniki młodego konsumenta w formie kolorowanki  i bajki.

Dzięki uprzejmości Instytutu Pamięci Narodowej dzieci otrzymały też gry planszowe „Polak mały” i „Znaj Znak” oraz przewodniki po historii Polski.

Nasza instytucja aktywnie uczestniczyła także w obchodach Dnia Kobiet, organizowanych przez Kujawsko  - Pomorskie Centrum Kultury. W trakcie wydarzenia „ONE - Wenus, d'Arc, Monroe i Ty” nasz pracownik udzielał porad oraz zachęcał do skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej. Więcej na temat wydarzenia możecie przeczytać Państwo na stronie: https://www.facebook.com/events/2249142141964648/

Ponadto Naczelnik Wydziału Prawno – Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich - Luiza Chmielewska udzieliła wywiadu dla radia PiK oraz pełniła dyżur w redakcji „Gazety Pomorskiej”. Link do wywiadu radiowego oraz artykuł „Gazety Pomorskiej” znajdziecie Państwo poniżej:

http://www.radiopik.pl/21,1675,luiza-chmielewska&sp=2

http://www.wiih.com.pl/images/media_o_nas/Gazeta_Pomorska_16_03_2019.jpg

Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z opisanych wydarzeń:

https://scontent.flhr5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/54434243_1009240222602790_5050473389353861120_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent.flhr5-1.fna&oh=6d6cd139a12bc744b442e29bd124b992&oe=5D46F18B

https://scontent.flhr5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/53704690_2155656914527706_6286630642897649664_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent.flhr5-1.fna&oh=e0567b6ddb18fcb2b1abd1874b8cdbf6&oe=5D0324EF

https://scontent.flhr5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/53891094_2155657204527677_7275607786912743424_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent.flhr5-1.fna&oh=d04af0ad74f340911669423cd94f3eb9&oe=5D0E528A

DSC07263

Światowy Dzień Konsumenta 2019 - One i Ty

Odsłony: 1805