Z okazji „Światowego Dnia Konsumenta” przypadającego na dzień 15 marca, jak co roku Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy aktywnie włączył się w przekazanie wiedzy Konsumentom o przysługującym im prawach.
Pracownicy Inspektoratu zorganizowali dwa wykłady na Uniwersytecie Trzeciego Wieku przy Wyższej Szkole Gospodarki oraz w Klubie Seniora Spółdzielni Mieszkaniowej „Budowlani” działającym przy Domu Kultury „Modraczek”.
W trakcie trzech spotkań pracownicy informowali, czym jest rękojmia i gwarancja. Tłumaczyli również, jaki jest termin na zwrot towarów zakupionych przez Internet lub na pokazach, które organizowane są poza lokalem przedsiębiorstwa i czy zawsze można zakupiony w ten sposób towar zwrócić. Celem spotkań było także uwrażliwienie Konsumentów-Seniorów na manipulacje stosowane w trakcie pokazów.
Ponadto w tym roku zorganizowane zostały spotkania dla najmłodszych. Odwiedziliśmy przedszkolaki z przedszkoli Alf, Borowiki oraz Serduszko, a także uczniów ze Szkół Podstawowych nr 58 i 63 w Bydgoszczy.
Na spotkaniu dzieci dowiedziały się, czy także są konsumentami, jakie towary mogą nabywać samodzielnie najmłodsi, co to jest paragon i do czego służy, czy mają prawo zwrotu zakupionego towaru, kto udziela pomocy poszkodowanym konsumentom. Przy okazji dzieci usłyszały, jakie zadania realizuje Inspekcja Handlowa i co jest przedmiotem działań kontrolnych na rynku handlu i usług, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa zabawek i środków spożywczych. Ponadto dzieci otrzymały poradniki młodego konsumenta w formie kolorowanki i bajki.
Dzięki uprzejmości Instytutu Pamięci Narodowej dzieci otrzymały też gry planszowe „Polak mały” i „Znaj Znak” oraz przewodniki po historii Polski.
Nasza instytucja aktywnie uczestniczyła także w obchodach Dnia Kobiet, organizowanych przez Kujawsko - Pomorskie Centrum Kultury. W trakcie wydarzenia „ONE - Wenus, d'Arc, Monroe i Ty” nasz pracownik udzielał porad oraz zachęcał do skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej. Więcej na temat wydarzenia możecie przeczytać Państwo na stronie: https://www.facebook.com/events/2249142141964648/
Ponadto Naczelnik Wydziału Prawno – Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich - Luiza Chmielewska udzieliła wywiadu dla radia PiK oraz pełniła dyżur w redakcji „Gazety Pomorskiej”. Link do wywiadu radiowego oraz artykuł „Gazety Pomorskiej” znajdziecie Państwo poniżej:
http://www.radiopik.pl/21,1675,luiza-chmielewska&sp=2
http://www.wiih.com.pl/images/media_o_nas/Gazeta_Pomorska_16_03_2019.jpg
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z opisanych wydarzeń: