Drukuj

Jak co roku Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy planuje aktywnie włączyć się w obchody Światowego Dnia Konsumenta, przypadającego 15 marca.

 

Tym razem pomyśleliśmy o najmłodszych konsumentach. Nasi pracownicy, właśnie 15 marca, odwiedzą przedszkolaków z bydgoskich przedszkoli Alf, Borowiki oraz Serduszko, a także uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 58 i 63 w Bydgoszczy. Na spotkaniu dzieci dowiedzą się, czy dziecko to też konsument, jakie towary mogą nabywać samodzielnie dzieci w ich wieku, co to jest paragon i do czego służy, czy mamy prawo zwrotu zakupionego towaru, kto udziela pomocy poszkodowanym konsumentom. Przy okazji dzieci usłyszą, jakie zadania realizuje Inspekcja Handlowa i co jest przedmiotem działań kontrolnych na rynku handlu i usług.

Również w piątek 15 marca prawnicy Inspektoratu oraz jego Delegatur w Toruniu (przy ul. Moniuszki 15/21) i we Włocławku (przy ul. Miedzianej 2/4) będą pełnić dodatkowy dyżur do godziny 17.00.

Kobiety to też Konsumenci, będziemy więc uczestnikami wydarzenia „ONE - Wenus, d'Arc, Monroe i Ty” organizowanego przez Pracownię Integracji Międzypokoleniowej Kujawsko – Pomorskiego Centrum Kultury i Kujawsko-Pomorskie Centrum Kultury w Bydgoszczy z okazji Dnia Kobiet . 8 marca w godz. 9.00 – 13.00 w Kujawsko-Pomorskim Centrum Kultury w  Bydgoszczy przy Placu Kościeleckich 6,  pracownik Inspektoratu będzie rozdawać ulotki informacyjne oraz udzielać porad z zakresu prawa konsumenckiego.

Ponadto 7 marca, od godz. 13.00 do 15.00 Naczelnik Wydziału Prawno – Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich, Luiza Chmielewska będzie pełnić dyżur w redakcji „Gazety Pomorskiej”. 

Nie zapomnieliśmy też o Konsumentach - Seniorach. Już 1 marca przedstawiciele bydgoskiego Inspektoratu odwiedzili Uniwersytet Trzeciego Wieku działający przy  Wyższej Szkole Gospodarki  w Bydgoszczy. W trakcie spotkania pracownicy Inspektoratu informowali, że rękojmia i gwarancja to nie to samo, jaki jest termin na zwrot towarów zakupionych przez Internet lub na pokazach, które organizowane są poza lokalem przedsiębiorstwa i czy zawsze można zakupiony w ten sposób towar zwrócić. Celem spotkania było też uwrażliwienie Konsumentów –Seniorów na techniki manipulacji stosowane w trakcie pokazów oraz podkreślenie faktu, że od umowy zawarte na takim pokazie można odstąpić, tylko trzeba wiedzieć jak.

Odsłony: 1827