Mimo trwającej epidemii Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy nie zapomniał o niesieniu pomocy i przekazywaniu swojej wiedzy Konsumentom. Podobnie jak w ubiegłych latach, aktywnie włączyliśmy się w obchody Światowego Dnia Konsumenta.
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną nie byliśmy w stanie zorganizować spotkań z seniorami, które były naszą wieloletnią tradycją.
Staramy się jednak swoim doświadczeniem oraz wiedzą wspierać wszystkich z Państwa. W celu dotarcia do jak najszerszego grona Konsumentów odwiedziliśmy lokalne radio. W czwartek 18 marca 2021 r. słuchacze „Radia PiK”, mieli możliwość wysłuchania wywiadu z naszym pracownikiem, który wziął udział w audycji „Pytać każdy może”. Warto podkreślić, że w trakcie audycji, słuchacze mieli możliwość zadawania pytań.
Dodatkowo w poniedziałek 15 marca 2021 r. dla wszystkich Konsumentów, w siedzibie Inspektoratu odbył się telefoniczny dyżur konsumencki.
Ponadto, w tym roku skorzystaliśmy z metod porozumiewania się na odległość i zorganizowaliśmy spotkania dla wchodzących w dorosłość uczniów szkół ponadpodstawowych. Zajęcia przeprowadzone zostały zdalnie dla klas o profilu handlowym Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych w Bydgoszczy oraz Zespołu Szkół Ekonomicznych w Toruniu. Dodatkowo Zespół Szkół Ekonomicznych we Włocławku otrzymał od nas materiały mogące posłużyć w pracy własnej nauczycieli.
Nie zapomnieliśmy o nieco młodszych konsumentach. Zdalnie odwiedziliśmy również uczniów Szkoły Podstawowej Nr 6 w Toruniu. Celem naszych spotkań było rozbudzenie świadomości konsumenckiej oraz dostarczenie młodym konsumentom informacji o ich najważniejszych prawach i obowiązkach.
Wierzymy, że przekazana przez nas wiedza, zarówno uczniom jak i każdemu z Państwa, pozwoli świadomie korzystać z ofert sklepów, a zdobyte podczas spotkań i audycji informacje zaprocentują w przyszłości. Żywimy również nadzieję, iż przyszły rok przyniesie możliwość wspólnego spotkania i podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z szerszym gronem zainteresowanych.
Przypominamy, że istnieje szereg instytucji mogących pomóc konsumentom w dochodzeniu roszczeń. Wszystkie z nich znaleźć mogą Państwo w wyszukiwarce instytucji dostępnej na stronie https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php
Informujemy, iż osoby, które chcą uzyskać pomoc mogą zgłosić się np. do:
Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy
tel.: 52 323-16-10,
porady konsumenckie: tel. 52 323-16-24 / 52 323-16-25
fax 52 322-58-13, 52 323-16-27
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /0cxqd7j02c/SkrytkaESP
Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Bydgoszczy (dla miasta Bydgoszcz)
tel.: 52 58 58 428
fax: 52 32 88 875
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Bydgoszczy (dla powiatu bydgoskiego)
tel.: 52 58 10 283 (wtorek), 795 492 683 (czwartek)
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu (dla miasta Toruń)
tel.: 56 611 86 40, 56 611 86 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Toruniu (dla powiatu toruńskiego)
tel.: 56 662 88 11
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Miejskiego Rzecznika Konsumentów we Włocławku (dla miasta Włocławek)
tel.: 54 414 43 05
fax 54 41 36 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powiatowego Rzecznika Konsumentów we Włocławku (dla powiatu włocławskiego)
tel.: 54 230 46 12
fax: 54 230 46 71
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Grudziądzu (dla miasta Grudziądz)
tel.: 56 451 02 16, 885 887 049
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Grudziądzu (dla powiatu grudziądzkiego)
tel.: 56 451 44 07
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Inowrocławiu (dla powiatu inowrocławskiego)
tel.: 52 359 21 06
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.