seniorze uwazaj

Jak co roku z okazji Międzynarodowego Dnia Seniora oraz Europejskiego Dnia Seniora Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy aktywnie włączył się w przekazywanie wiedzy Konsumentom o przysługującym im prawach.

 

 

Podczas odbywających się we wrześniu i październiku posiedzeń Wojewódzkiej Rady ds. Polityki Senioralnej oraz Wojewódzkiej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych pracownicy Inspektoratu przeprowadzili wykłady dotyczące prawa konsumenckiego.

W trakcie tych spotkań pracownicy Inspektoratu informowali, czym jest rękojmia i gwarancja. Tłumaczyli również, jaki jest termin na zwrot towarów zakupionych przez Internet lub na pokazach, które organizowane są poza lokalem przedsiębiorstwa i czy zawsze można zakupiony w ten sposób towar zwrócić. Ponadto słuchaczom przekazano informacje, w jakich instytucjach Konsumenci mogą szukać pomocy.

Zorganizowane spotkania miały na celu przedstawienie praw przysługujących Konsumentom, uwrażliwienie Konsumentów-Seniorów na manipulacje stosowane w trakcie pokazów oraz uświadomienie, że od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa można odstąpić, jak również wskazanie instytucji działających na rzecz Konsumentów.