Jak co roku Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy aktywnie włączył się w obchody Światowego Dnia Konsumenta.
Pracownicy Inspektoratu podjęli się realizacji szeregu działań, których głównym celem było przekazanie wiedzy o prawach Konsumentów.
W ramach akcji zorganizowano wykłady m. in. w Kujawsko-Pomorskim Centrum Kultury w Bydgoszczy, gdzie Pracownia Integracji Międzypokoleniowej odpowiedzialna za tworzenie warunków do dialogu międzypokoleniowego prowadzi Kujawski Uniwersytet Trzeciego Wieku, Kluby Seniora oraz koła zainteresowań. Również Uniwersytet Trzeciego Wieku "Wiatrak" w Bydgoszczy oraz Koło Osiedle Leśne Polskiego Związku Emerytów Rencistów i Inwalidów podjęły się współpracy w tym obszarze.
W trakcie spotkań pracownicy Inspektoratu informowali, że rękojmia i gwarancja to nie to samo, jaki jest termin na zwrot towarów zakupionych przez Internet lub na pokazach, które organizowane są poza lokalem przedsiębiorstwa i czy zawsze można zakupiony w ten sposób towar zwrócić.
Zadaniem zorganizowanych spotkań było uwrażliwienie Konsumentów -Seniorów na techniki manipulacji stosowane w trakcie pokazów oraz podkreślenie faktu, że od umowy zawartej na takim pokazie można odstąpić, tylko trzeba wiedzieć jak.
Oprócz wykładów, Naczelnik Wydziału Prawno – Organizacyjnego i Pozasądowego Rozwiązywania Sporów Konsumenckich, Luiza Chmielewska, pełniła dyżur w redakcji „Gazety Pomorskiej”.
Relacja z dyżurów dostępna jest w zakładce Media o nas: Gazeta Pomorska 15.03. 2018 „Garnki czy pościel z prezentacji za kilka tysięcy złotych? Spokojnie. Możemy zrezygnować” oraz Gazeta Pomorska 19.03.2018 „Garnki lub pościel z pokazu możemy oddać”.
Zwycięskie firmy zostały wytypowane przez miejskiego rzecznika konsumentów w Koszalinie oraz sześć Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Przedsiębiorstwa otrzymały prawo do posługiwania się tytułem Amicus Consumentium 2017 roku za upowszechnianie idei polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich”. Kolejna edycja konkursu ― za rok.
Źródło: Strona UOKiK