Jak co roku Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy aktywnie włączył się w obchody Światowego Dnia Konsumenta. Podjęliśmy się realizacji szeregu działań, których głównym celem było propagowanie wiedzy o prawach Konsumentów.

 

 Po raz pierwszy zorganizowaliśmy spotkania z młodzieżą licealną. Lekcje z zakresu prawa konsumenckiego odbyły się w dwóch bydgoskich liceach – II Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika oraz VI Liceum Ogólnokształcącym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich. W trakcie spotkań informowaliśmy, że rękojmia i gwarancja to nie to samo, jaki jest termin na zwrot towarów zakupionych przez Internet i czy zawsze można zakupiony w ten sposób towar zwrócić.

Kolejnym wyzwaniem dla pracowników WIIH w Bydgoszczy było zorganizowanie wykładu dla studentów Kujawskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Naszą ambicją było uwrażliwienie Konsumentów-Seniorów na techniki manipulacji stosowane w trakcie pokazów oraz podkreślenie faktu, że od umowy zawartej na takim pokazie można odstąpić, tylko trzeba wiedzieć jak. Działania na rzecz osób starszych wiązały się bezpośrednio z tematem przewodnim tegorocznego Światowego Dnia Konsumenta zaproponowanym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który był współorganizatorem konferencji „Ochrona Konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki”.

Ponadto 16 marca 2017 r. w siedzibie Inspektoratu dyżur pełnił Pan Antoni Piotrowski , rzeczoznawca z zakresu jakości wyrobów odzieżowych i futrzarskich, któremu serdecznie dziękujemy za poświęcony czas.

Oprócz lekcji i wykładu, wydłużonych godzin pracy, Naczelnik Wydziału Prawno-Organizacyjnego i Ochrony Konsumentów, pani Luiza Chmielewska, pełniła dyżur w redakcji „Expressu Bydgoskiego” i „Gazety Pomorskiej”.

Relacja z dyżurów dostępna w zakładce Media o nas: „Wezwanie dla niesłownego wykonawcy” oraz „Nie zawsze towar możemy zwrócić do sklepu”. Zakończeniem obchodów Światowego Dnia Konsumenta był udział prawników Inspektoratu w audycji „Pytać każdy może” w Radio PIK 16 marca 2017 r. – zapis audycji tutaj